הצטרפו אלינו
תביעות נזקי גוף
איך נוכל לעזור לך?

תביעות נזקי גוף

לצערנו הרב, מדי יום ביומו מתרחשות תאונות הגורמות לנזקי גוף בדרגות חומרה שונות – החל מהקלות ביותר שחולפות תוך זמן קצר, וכלה בנזקים קשים מאוד שכתוצאה מהם הנפגע נותר עם נכויות גבוהות לצמיתות, ולעיתים אף תאונות המסתיימות במוות.

במרבית המקרים, נזקי גוף נגרמים עקב תאונת דרכים, תאונת עבודה, נפילה ברחוב, תאונה בבית ועוד.

הפגיעה יכולה להיות גופנית בלבד ובמקרים מסוימים גם קיימת פגיעה נפשית שהיא לא פחות חמורה מהפגיעה הפיזית ולעיתים אף חמורה יותר, בעיקר כאשר הנפגע אינו מסוגל לחזור לשגרת חייו. במקרים רבים, אמנם לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו מבחינה רפואית, אולם קיימת אפשרות לנפגע להגיש תביעה לפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו, על מנת לקבל פיצוי כספי הולם, אשר יכול להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים ובמקרים קשים יותר אף להגיע למיליוני שקלים.

אנחנו מבינות שזו תקופה מאתגרת עבורך.
ריכזנו עבורך תשובות לשאלות נפוצות ששואלים אותנו.

במקרה של תביעות נזקי גוף, התביעה צריכה להיות מוגשת נגד המעוול/גורם הנזק או חברת הביטוח המבטחת אותו מפני נזקי גוף, במידה וקיים כיסוי ביטוחי. 

למשל, בתאונת דרכים הגורם אותו תובעים תלוי כיצד נגרמה התאונה: אם מדובר בנהג שנפגע, עליו להגיש את התביעה לחברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח חובה; אם מדובר בהולך רגל, עליו להגיש את התביעה לחברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע ועוד. 

דוגמה נוספת היא במקרה של תאונת עבודה, במסגרתה על העובד להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח המבטחת את מעסיקו בביטוח "חבות מעבידים". 

במקרה של תאונת דרכים, אין חשיבות לשאלה מי אשם בקרות התאונה, די בכך שארעה תאונת דרכים על מנת לקבל פיצוי. חשוב לדעת שלא בכל מקרה של תאונת דרכים הנפגע יהיה זכאי לפיצוי כספי. כך למשל, במקרה שבו לא היה ביטוח לנהג שנפגע, הוא לא יכול לתבוע את נזקיו מכוח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975.  

במקרה של תאונת עבודה, נפילה במדרכה או כל תאונה שחלה עליה פקודת הנזיקין, הנפגע צריך להוכיח כי נזקיו נגרמו לו בשל רשלנות מצד הגורם המעוול – המעביד, העירייה ועוד.

 במקרה של תאונת דרכים, אין צורך לצרף חוות דעת רפואיות, בית המשפט הוא זה שממנה מומחים רפואיים מטעמו לקביעת אחוזי הנכות, בהתאם לפגימות שנגרמו לנפגע בתאונת דרכים.

במקרה של תביעות נזקי גוף בגין תאונת עבודה, נפילה ברחוב ועוד, על נפגע שטוען לנכויות רפואיות בגין התאונה, חלה חובה לצרף לתביעה חוות דעת רפואיות מטעמו בהתאם לפגימות שנגרמו לו. למשל, אם הנזק שנגרם לו הוא אורתופדי, עליו לצרף חוות דעת אורתופדית מטעמו. אם נגרם לו נזק נפשי, עליו לצרף חוות דעת פסיכיאטרית ועוד.

תביעות נזקי גוף הן תביעות מורכבות הדורשות ניסיון וידע משפטי רב, שכן במקרים רבים קיים קושי להוכיח רשלנות של הגורם המעוול – הנתבע. במקרה של תאונת דרכים, לכאורה, העובדה שאין צורך להוכיח אשמה, הופכת את התביעה לפשוטה יותר, אולם ניהול הליך כזה ללא ניסיון וידע משפטי, מקטין בוודאות את הסיכוי לקבל פיצוי הולם בגין הנזקים שנגרמו לנפגע.

בשל כך, חשוב מאוד להיות מיוצג על ידי עורך דין מיומן ומקצועי, אשר מתמחה בתחום תביעות נזקי גוף. מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין תביעות נזקי גוף כבר בשלב הראשון ובסמוך לקרות התאונה.

עורך דין מיומן ומקצועי ידע לבחון את המסמכים הרפואיים אשר מצויים בידי הנפגע, להדריך את הנפגע ולהעריך את הנזקים שנגרמו לו, יפנה את הנפגע לקבלת מסמכים רפואיים נוספים במידת הצורך ועוד. 

באמצעות נקיטת צעדים מקצועיים ומחושבים, עורך דין תביעות נזקי גוף יוכל לסייע לנפגע לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר בזמן הקצר ביותר.

למה אנחנו?

עורכות הדין רחל חדיד ועינב הלד, הנן עורכות דין וותיקות ובעלת ניסיון רב של כשני עשורים בתחום תביעות ביטוח, הן מכירות היטב את כל סוגי הפוליסות על בוריין, יודעות להתמודד באופן מקצועי ויסודי מול הטענות המועלות על ידי חברות הביטוח, לרבות ייצוג בבתי המשפט השונים, ומעניקות יחס אישי וצמוד ללקוחותיהם.   

עורכות הדין רחל חדיד ועינב הלד

תפריט נגישות