מבוטחים רבים מחכים לגיל הזקנה על מנת לבטח את עצמם בביטוח סיעודי, אך למעשה מקרים רבים ומצערים כבר הוכיחו כי גם אדם יכול להפוך לסיעודי ללא קשר לגילו. במאמר זה נבחן מהו ביטוח סיעודי של קופת חולים ומהן הפעולות הנדרשות כשרוצים להגיש תביעת ביטוח סיעודי מול קופת החולים?
מה זה ביטוח סיעודי?
ביטוח סיעודי הוא ביטוח שנרכש מקופת החולים והוא מקנה לאדם גמלה חודשית, במידה וחלילה יוגדר כחולה סיעודי על פי תנאי הפוליסה.
למעשה, אדם הרוכש לעצמו ביטוח סיעודי של קופת החולים משלם בכל חודש פרמיה נוספת ובתמורה כשיגיע הרגע ( וכולנו מקווים שהוא אף פעם לא יבוא ), קופת החולים תעזור למבוטח להתמודד עם המצב על ידי תשלום גמלה חודשית.
חשוב לנו לציין כי כל קופת חולים ( מכבי, לאומית, מאוחדת וכללית ) מציעה למבוטחיה פוליסת ביטוח סיעודי זהה יחסית (רוב התנאים דומים בין כל קופות החולים).
ההצטרפות לביטוח סיעודי מטעם קופת החולים, אינה חובה והיא נתונה לשיקול דעתו של המבוטח.
מהי תביעת ביטוח סיעודי?
תביעת ביטוח סיעודי היא תביעה המוגשת על ידי המבוטח או עורך דינו נגד חברת הביטוח על מנת לעזור לו לממן את העלויות הכרוכות בטיפול הרפואי.
לתביעה סיעודית יש לצרף מסמכים רבים ביניהם:
-
מסמכים רפואיים המתעדים את היקף הפגיעה ואופן הטיפול.
-
חוות דעת מומחה המעידה על המצב הסיעודי.
-
מסמכים המעידים על ההוצאות הרפואיות הכרוכות בטיפול במבוטח ( העסקת עובד זר, רכישת אביזרים מיוחדים, התאמת מקום המגורים על מנת להקל על המבוטח ועוד ).
-
ייפוי כח האפשר לעורך הדין לייצג את המבוטח בתביעת ביטוח סיעודי.
מבחן ADL
איך יודעים שאדם הוא סיעודי?
על מנת לדעת האם מבוטח הוא סיעודי, עליו לעבור את מבחן ADL ( Activities of Daily Living ).
זהו מבחן הבודק את רמת התפקוד היומיומית ואת תלותו של המבוטח באדם אחר.
המבחן נעשה על ידי אחות, אח או רופא מטעם חברת הביטוח הסיעודי ובמהלכו נבדקת יכולתו של המבוטח לבצע 6 פעולות פשוטות:
שם הפעולה |
מה בודקים? |
|
1 |
קימה / שכיבה |
יכולת המבוטח לעבור משכיבה על המיטה לישיבה על כיסא, ולהיפך. גם מבוטחים המתניידים באמצעות כיסא גלגלים צריכים להראות כיצד הם מבצעים את המעבר. |
2 |
התלבשות / התפשטות |
יכולת המבוטח ללבוש פרטי לבוש מכל סוג ופשיטתם, ביניהם: חגורה, מכנסיים, חולצה מכופתרת ואף גף תותבת במידה וישנו. |
3 |
רחצה עצמאית |
יכולת המבוטח להיכנס ולצאת מהאמבטיה או המקלחת, ויכולתו להתרחץ בכוחות עצמו. |
4 |
אכילה ושתיה |
לאחר שהמזון והשתייה מוגשים למבוטח, יכולת המבוטח להזין את עצמו בכל דרך או אמצעי (חוץ מקשית) ויכולתו לשתות גם באמצעות קשית. |
5 |
שליטה על סוגרים |
יכולת המבוטח לשלוט על פעולת השתן או המעיים. מבוטחים המשתמשים באופן קבוע בשקית סטומה, קטטר או בחיתולים סופגים יחשבו כחסרי שליטה על הסוגרים. |
6 |
ניידות |
יכולת המבוטח לנוע ממקום למקום בצורה עצמאית וללא סיוע. שימוש במקל, הליכון, כיסא גלגלים או כיסא ממונע נחשבים ליכולתו לנוע באופן עצמאי. |
תוצאות מבחן ADL
על מנת שהמבוטח יעמוד בתנאי הפוליסה, עליו להוכיח כי הוא אינו מסוגל לבצע לפחות 3 מתוך 6 פעולות ה-ADL, כאשר המבחן הוא שהוא אינו מסוגל לבצע לפחות 50% מהפעולה.
על מנת להקל על המבוטח להרגיש בנוח בזמן מבחן ADL, הוא רשאי שיהיה נוכח בעת הבדיקה בן משפחה שיכול לתמוך בו להעניק עדות נוספת על מצבו.
4 סיבות נפוצות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי
קיימות 4 סיבות נפוצות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי:
-
התיישנות – ניתן להגיש תביעת סיעוד עד 3 שנים מיום מקרה הביטוח ובחלק מפוליסות הביטוח עד 5 שנים, תלוי במועד קרות מקרה הביטוח. תביעות מאוחרות יותר, ידחו. יחד עם זאת, מדובר בעילה מתחדשת שבה מקרה הביטוח מתרחש יום ביומו, לכן תקופת ההתיישנות מתחילה להימנות מידי יום ביומו ביחס לאותו היום וכל עוד מקרה הביטוח מתקיים.
-
החרגות בפוליסת הסיעוד אשר פוטרות את חברת הביטוח הסיעודי מתשלום. לדוגמא, מבוטח שהפך לסיעודי בעקבות תאונת עבודה או תאונת דרכים.
-
חוות דעת רפואית שאינה מביאה לידי ביטוי באופן מפורט את מצבו הסיעודי של המבוטח.
-
הסתרת מידע על ידי המבוטח.
תביעת ביטוח סיעודי בסיוע עורך דין
ניהול תביעות סיעודיות אינו פשוט. מעורב בתהליך רגש רב ובמקרים רבים מבוטחים לא מגישים לחברת הביטוח את הטפסים המתאימים, או לא מתארים את חומרת מצב הבריאותי בצורה הנכונה. לכן, תביעות ביטוח סיעודי רבות נדחות בתואנה כזו או אחרת והמבוטח חש מפח נפש גדול יותר.
היוועצות עם עורך דין תביעות ביטוח סיעודי עוזרת למבוטחים להכין את טופסי התביעה בצורה הברורה והטובה ביותר, כך שלחברת הביטוח הסיעודי לא נותרת ברירה אלא לשלם למבוטח את הגמלה המגיעה לו.
יתרה מכך, במידה שמבוטח רוצה להגיש ערר בגין דחיית התביעה שלו על ידי חברת הביטוח הסיעודי, יכול עורך דין לסייע באיתור רופאים מומחים שיסייעו בהכנת הערר ולייצג את המבוטח בערכאות עליונות.
למה אנחנו?
אנו, עורכות הדין רחל חדיד ועינב הלד וותיקות ובעלות ניסיון רב של כשני עשורים בייצוג תובעים בגין תביעות ביטוח סיעודי, הן מול קופות החולים והן מול חברות ביטוח פרטיות.
אנו בקיאות בניסוח כתבי תביעה, ייצוג תובעים ואיתור רופאים מומחים וניהלנו בהצלחה תיקים רבים לשביעות רצונם המלאה של התובעים.
בנוסף, יש לנו את הידע המקצועי והניסיון להשיב לטענותיהם של הגורמים הנתבעים בניסיונם לדחות תביעות אלה.
לאורך כל הדרך, אנו עורכות הדין רחל חדיד ועינב הלד , נשמח להעניק לכם יחס אישי וליווי מקצועי צמוד שיעניק לכם שקט ושלווה.
צרו קשר
אם אתם זקוקים לסיוע בתביעת ביטוח סיעודי או אם תביעתכם נדחתה, אל תתמודדו עם זה לבד.
פנו אלינו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי. אנחנו כאן בשבילכם, לסייע לכם במימוש זכויותיכם בצורה היעילה והמהירה ביותר.
טלפון: 077-804-3590
מייל: [email protected]
כתובת: שדרות נים 2, קניון עזריאלי ראשונים, ראשון לציון